ealiya gasht's profile

تروندهیم | Trondheim

تروندهیم | Trondheim
 تروندهیم سومین شهر پرجمعیت در نروژ است. تروندهیم در ساحل جنوبی تروندهیم Fjord  در دهانه رودخانه رودل واقع شده است. این شهر تحت تسلط دانشگاه علم و فناوری نروژ ، بنیاد تحقیقات علمی و صنعتی  SINTEF ، بیمارستان دانشگاه سنت اولاوس و سایر موسسات فناوری محور است. این شهردر سال 997 به عنوان پست بازرگانی تأسیس شد و در دوره وایکینگ ها تا سال 1217 به عنوان پایتخت نروژ خدمت می کرد. از سال 1152 تا 1537 ، این شهر صندلی مجمع الجزایر کاتولیک نیداروس بود. از آن زمان ، آن همچنان به عنوان كرسی ادرس لوتری نیداروس و کلیسای جامع نیداروس باقی مانده است.
شهر تروندهیم در 1 ژانویه 1838 تأسیس شد. و قدمت آن به قرن سیزدهم برمی گردد. در سمت چپ ، یک کشیش اسقف با کارمندان و میترا در یک طاق کلیسا قرار دارد. در سمت راست ، یک پادشاه تاجدار مقیاس هایی را در یک طاق قلعه نگه داشت. این دو تصویر روی پایه ای قرار گرفته اند که یک قوس را تشکیل می دهد. در زیر آن قوس ، سه سر مرد وجود دارد که نماد رتبه شهر به عنوان نخستین پایتخت نروژ و محل زندگی اسقف اعظم است. مقیاس نماد عدالت است و نقوش برگرفته از فلسفه سیاسی قرن سیزدهم است ، جایی که موازنه قدرت بین شاه و کلیسا مسئله مهمی بود. سه سر در پایین ممکن است نمادی از شورای شهر باشد. این نقوش در هرالدری شهرداری نروژ بی نظیر است ، اما نقوش مشابه در شهرهای اسقاط در قاره یافت می شود. طراحی روتختی که در سال 1897 به تصویب رسید ، و هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرد ، توسط هوكون تورسن ساخته شده است.
یهودیان پس از تغییر قانون اساسی نروژ در سال1851 ، به اعطای یهودیان اجازه اسکان در نروژ ، در سال 1880 در تروندهیم مستقر شدند. اولین کنیسه در تروندهیم در سال 1899 تأسیس شد و یک مورد جدیدتر نیز تا سال 1925 به بهره برداری رسید. تا سال 1900 ، 119 یهودی در تروندهیم زندگی می کردند و تا سال 1940 به 260 نفر رسیدند. رژیم نازی در سال 1941 کنیسه را مصادره کرد و از آن برای اهداف نظامی استفاده کرد. اندکی پس از آن ، یهودیان از تروندهایم شروع به مهاجرت به سوئد کردند. بقیه در اکتبر سال 1942 به آشویتس فرستاده شدند. در سال 1945 ، پس از پایان جنگ ، حدود 80 یهودی به این شهر بازگشتند. از میان 135 فرد ارسال شده به آشویتس ، تنها 5 نفر در نروژ مانده اند. مشخص نیست که در صورت وجود ، چند نفر دیگر زنده مانده اند. کنیسه در سال 1947 تعمیر شد. در ماه مه 1997 ، یک موزه یهودی در تروندهایم افتتاح شد. در اواخر قرن بیست و یکم ، 120 یهودی در تروندهایم زندگی می کردند.
آب و هوای تروندهیم
شهر تروندهیم دارای آب و هوای اقیانوسی یا آب و هوای مرطوب قاره ای است. بخشی از شهرداری که از فورد دورتر است ، زمستانهای سردتری دارد. قسمت نزدیک فجر مانند مرکز شهر دارای زمستانهای ملایم تری است. تروندهیم بیشتر از بادهای شدید جنوب و جنوب غربی که در امتداد ساحل بیرونی رخ می دهد ، پناه گرفته است. این شهراز نوامبر تا مارس ، بارش برف متوسط ​​را تجربه می کند ،  اما با هوای معتدل و باران همراه است. بر اساس میانگین ثبت شده ، 14 روز در هر زمستان با حداقل 25 سانتی متر پوشش برفی روی زمین و 22 روز با حداقل دمای روزانه 10- درجه سانتیگراد ویا کمتروجود دارد. اغلب در مناطق حومه شهر برفی و بعداً بارش برف در ارتفاعات کمی بالاتر مانند بیوزن و هایدمال با شرایط اسکی خوب در بینارا وجود دارد. بهار غالباً آفتاب زیادی می بیند ، اما شب ها می تواند سرد باشد. گرایش هوا در سالهای اخیر گرمتر شده است.
جمعیت: 190,464
پیش شماره تلفن: 47+
منطقه زمانی: UTC+1
تروندهیم | Trondheim
Published:

تروندهیم | Trondheim

تروندهیم سومین شهر پرجمعیت در نروژ است. تروندهیم در ساحل جنوبی تروندهیم Fjord در دهانه رودخانه رودل واقع شده است. این شهر تحت تسلط دانشگاه علم و Read More

Published:

Creative Fields